٢٠٠٧/١١/٠٦

الطيور في عيون القطط


هالوو عليكو كلللللللكوا
فاكرين مخيمر النقراشي قطي العزيز
من كام يوم كده جبتلي جوز بغبغانات من بغبغانات الحب
هما بيسموها كده ال ايه عشان بيرتبط كل زوج ببعضه ولا ينفصلوش ابدا
بلا نيله
عمتا انا كعادتي وانا طفل صغير بحب اطير العصافير او البغبغانات في البيت اول مجيبهم اهو افرح بيهم شويه واشوفهم شغالين ولا لا ههههههه
فإذ بي شفت قطقوطي المبطرخ بيتأمل احد البغبغانات مع نفسه كده
قمت كعادتي بردو نطيت علي الموبيل المتواضع بتاعي ولقط الصوره دي

وبعد كده قعدت مع نفسي وفكرت نفسي اعرف هو كان بيفكر في ايه وهو بيبص كده علي البغبغان
والغريب انه كان خايف منه
اسيبكم لآراءكم
تحياتي

هناك ٣٦ تعليقًا:

loza يقول...

حرامييييييييييييي
ههههههههههههههههههه

لا بس ده كانت حفلة تعارف مش أكثر على الصديق الجديد ...

مش جاله ضيف في البيت لازم يتفرج عليه علشان يعرف ازاي يرحب بيه ...

طريقة الترحيب حسب نوع القط بقى ..

ههههههههههههه

Unknown يقول...

متهيالى يا تامر
كان بيقوله اكلك منين يا بطه
حرص على البغبغان بتاعك بقى
انا برضه بحب تربية الطيور
بس مش دى
لا
بربى كتاكيت
واهم لما يكبروا ا لواحد يستنفع منهم
فى شوية شربه سخنين
جامده الصوره على فكره
يتربى فى عزك

Unknown يقول...

الا صحيح
سميته ايه ؟؟؟؟؟

Yasser Hussein يقول...

بيقول أيه البتاع ده؟
يا ترى هيشاركني في اكلي؟
يا ترى طعمه أيه؟

قطوف يقول...

والله انت دماغك عاليه
اجدع حاجه فى الدنيا دى الطيور
بص بقى
بتهيالى كان بيقول ه
يا أنى يا انت
فضها واسرح
بس والله دماغك عاليه
واى استفسارات فى تربية العصافير
محسوبك فى الخدمه

ftafeet يقول...

انا عندى قطه برضه وكنت فاكراها بنت ولما جبتلها ولد عشاتن تتجوزو لقيتهم مسكو فى شعور بعض ولما نزلتهم عند الراجل قالى ينهار اسود انتى جايبه للدكر دكر تانى اتصدمت طبعا يومها لانى كنت فاكره بنوته بس المهم هو مكنش خايف هو كان مدايق منه عشان جه على ارضه استعمرها يعنى فكان بيبصلو بصه غدر وبقولو احذر وانفد بريشك الى مزغللى عينى ده احسن اكل عمك تامر اللى جايبك ده خلى بالك من نفسك بقى ياجميييل

تامر حسين يقول...

صباح الفل عليكو كلكو
شرفتي سي السيد باشا متطولتش في الرد عليا بقي
لماضه
يتربي في عزي حماده عزي هههههههه

اسمه مشهور جدا علي فكره مخيمر النقراشي
اشهر من النار علي العلم

لوزه متشكر علي التشريد
حرامي هههههههه

ياسووور
اكيد طبعا بيقول اكلك منين يا بطه

فتافيت
موقفك ده فكرني بفيلم الحاسه السابعه لما سمع العصافير هههههه

تحياتي ليكو كلكوا ووحشني ردودكم علي باقي مواضيعي القديمه

غير معرف يقول...

اكيد كان بيقول
اكلك منين يابطه...قصدى يا بغبغان
ممكن أستغل المساحه دى واعمل اعلان صغير
16 نوفمبريا جماعه..مستنياكو يوم الجمعه الجايه الساعه 8 م..قاعة الحمكمة بساقية الصاوى
هانتقابل ونحضر حفلة لفرقة أيامنا الحلوه..واحده من اكبر التجمعات البلوجرية المهمه
تعالوا وقولوا للحبايب

تامر حسين يقول...

مع ان المفروض اخد منك مصاريف اعلان بس مش مهم انا الكبير بردو
عمتا ربنا يسهل واقدر اجي واهو بالمره اسلم علي كل الفرقه عشان كلهم صحابي المقربين جدا جدا جدا وخصوصا الواد عمرو وخالد عبد الحليم واحب كمان افتكر الواد محمد فوزي العكروت
ربنا يوفقهم يارب
تحياتي

lolla يقول...

هف هف هف .. دايما اتأخر عليك كده ولوزه السوسة دى تسبقنى بتعليق
بس اعزرنى يا تامر اصلى لفيت ع البلوجات لغايه ما اتقطع نفسى حتى وانا جايه اتكعبلت ف بلوج قبلك كده ووقعت ... بس الحمد لله مفيش خسائر ف الارواح .. قلت اريح شويه عندك يا باشا

المهم ... وحشنى مخيمر قوى .. كنت هسألك عنه.. عجبتى كلمه بلا نيله .. ومبطرخ ههههههههههههههههههههه

انت عارف ان القطط وحتى باقى الحيوانات عندها حس مرهف ومشاعر ممكن تبقى مش موجوده ف بنى ادميين فى الزمن ده

فى الغالب كان بيتأمل فيه عشان يشوفه مبدئيا .. هيبقى اجتماعى وحلو ويتصاحبو .. ولا هيبقو ناقر ونقير

فهو كان بيشوف رد فعله .. اكيد بعد كده مد ايده عشان يشوف رد فعل البغبغان هيكون ايه

وطبعا الانطباعات الاولى تدوم

وجايز كانت الوانه الجميله جذباه

الله اعلم ... القطط انا بعتبرها من اذكى المخلوقات

اختم انك اتحف واحد سمعت عنه ف حياتى .. حد يشترى عصفور .. عشان يطيره؟؟ هههههههههههههههه
ال تشوفه بيشتغل ولا لأ ال ههههههههههههه

تامر حسين يقول...

لولا
والله العظيم ما بأيدي ماهو الي اتلسع من الشوربه ينفخ في الزلابيه

انا مره وانا صغنن كده عملت فيها عنتر زماني ونزلت سوق العصافير الي في السيده عائشه
واشتريت عصفور عسول جميل نميس
وانا مروح لاقيته فيص في القفص لوحده
نزلت جري من الاوتوبيس الجميل وركبت واحد تاني ورجعت للراجل الي اشتريته منه
قام قالي بكل بساطه انا مديلك العصفور صاحي
هو انا مديلك عصفور بالبطاريه
طبعا وانا طفل صغير مكنتش عارف ارد ومشيت وانا بضرب اخماس في اسداس زي مبيقولوا
ما علينا تسبب هذا الموقف في عقده نفسيه بداخلي فبقيت اجيب في عصافير واطير اجيب واطير
يعني انا دلوقتي معقد
وياخوفي بقي لو جبت عصفور تاني في يوم من الايام والاقيه بايض لي حجرين قلم ههههههههه
كلت دماغك مش كده
خلي بالك من نفسك وخلي بالك من البلوجه المكسوره
يالله تشاو ناو

lolla يقول...

يااااه .. دى عقدة فعلا

بس ده كان راجل رخم على فكرة

ماعلينا .. الله يسامحه بقى

فى بوست جديد مستنيك .. مستنيه رأيك يا فندم

همسات دافئه يقول...

ههههههههه
حلوه مووووووت
انا برضه مره لقيت غراب بيجرى ورا فراشه وقعدت افكر عايز منها ايه
تلاقيه كان بيقولوا
ممممممممم
بكره تشوف ايام فى بيت الراجل ده:):):)
معلش يافندم بس ده استنتاجى
تحياتى
شيماء:)

loza يقول...

اهلا تامر عندي فتوه تاعالى علشان تفتي ... ههههههههه

بس في البلوج بتاعي مش في عالم سمسم ...

www.loza-ambition.blogspot.com

ده اللينك بتاعي ...

simply me يقول...

لالالالالالالالالالالالالا
النظره دى مش مريحانى
خد بالك من مخيمر احسن

مايغركش انه بغبغان حب
لالالا ده كلام

قولنا بقى حصل ايه

تامر حسين يقول...

لوزه انا علقت هناك خلاص ومستني الرد المريع الزريع

بندقه
هعملكو موضوع جديد بس اصبرو علي الطبيخ لما يستوي
تحياتي وحركاتي

البنت الشلبية يقول...

تحدى الاقوياء ههههههه
الله يكون فى عونك
اكيد طول الوقت تقعد تفض الاشتباكات بينهم

مدحت محمد يقول...

خلى بالك ياتيمو من انفلونزا الطيور
الصورة صراحة جميلة
انا اعتقد القط كان بيقول للبغبغان
مش عايز اسمع صوتك
هههههههه
الله اعلم

تامر حسين يقول...

ربنا يستر يا دوها
بس سؤال انت عرفت منين تيمو دي
تحياتي يا قمر

only spot يقول...

تصدق وجهة نظر سبحان الله طيب القط المبترخ كان بيفكر فى ايه ياترى
خلى بالك من بغبغاناتك للقط يعمل مؤامره عليهم وتبقى مشكله ينتهز فرصه انك حابسهم فى الفقص ويعمل هجوم
بجد اسلوب حلو ممتع زكمان الصوره تحفه ومبروك على البغبغوات
ومشكور لمرورك عندى بالمدونه
تحياتى

أمل عبد الحكيم يقول...

عادى ممكن يكون القط بيتأكد انه فار عشان ينقض عليه وهم ياكله
وممكن لما لاقه مش فار خاف بس المهم البغبغان معضهوش
هههههههههههههههههههههه

tota_fm يقول...

اهم حاجه خلى بالك من البيت احسن يعملوا زى توم اند جيري فى الحلقه بتاعت العصفور مع الفرق ان ده بغبغان وربنا يستر
بس بجد المدونه بتاعتك تحفه وربنا يوفقك

تامر حسين يقول...

ربنا يستر والله هما الحقيقه زي السمن علي العسل الابيض المتوسط
وربنا يستر وميعملوش زي توم وجيري
تحياتي ليكو كللللللللللللللللللللللكم

walaa يقول...

هههههههههه يمكن اول مره يشوف هذا الكائن او كان جوعان سعتها عايز ياكل

Unknown يقول...

يمكن يكون عايز يتعلم الطيران ونيتة سليمة انتم لية كدة نيتكم وحشة وفاكرين فى مخيمر انة شرير

بسمه عبدالباسط يقول...

فينك من زماااااااااااااااان

تامر حسين يقول...

متحرمش منك ايويه ينصره مخيمر
بوسبوس انا هنا والله من زمان بس انتو الي مش بتسألو فيا وانا كمان والله مشغول لشوشتي
تحياتي ليكو كلللللكو ومتحرمش من ردودكم وسؤالكم عليا يا رب
وكل سنه وانتو طيبين عشان العيد

loza يقول...

فين الطبخه يا عم تامر متنا من الجووووووووووووع

تامر حسين يقول...

الصبر يا لوزا
هو سلق بيض
تحياتي

تامر حسين يقول...

الصبر يا لوزا
هو سلق بيض
تحياتي

tota_fm يقول...

كل سنه وانت طيب يا تامر وربنا يعيد كل الاعياد عليك بخير

غير معرف يقول...

حلوه مووووت الصوره

و العصفوره احلى

تامر حسين يقول...

الف شكر ليكو كلللللللكوا ويارب تكونو في تمام الصحه

تامر حسين يقول...

في موضوع جديد في الطريق

Zika يقول...

متهيالي كان بيقوله
حسره عليها يا حسره عليها ما جت رجليها ما جت رجليها

مشمش يقول...

اكيد كان بيقول والله ياتامر انا بحبك حسيت اني مخنوق من الاكل بتاعك قولت تغيرلي خلي بالك من البغبغان باة عشان حبيتة وابقي سمية مشمش