٢٠٠٧/٠٧/٠٤

مكسوف من نفسي


الحقيقه انا من ساعه مشفت الصوره دي وانا هاين عليا اقلع الجزمه وامشي حافي

هناك ٢٥ تعليقًا:

S H A H يقول...

ااااااااااه, قفشتك, و بكدة اكون اول واحد يلزق اول كومنت

بس انا شايف ان الراجل عنده نوع من الفكر في استغلال الحاجات اللي بنرميها

lolla يقول...

هاى
بيتهيألى المنظر ده يخلى الواحد يقف مع نفسه لحظه ويحمد ربنا على النعمه اللى هو فيها
بس تعرف؟... الراجل ده قمه فى الذكاء... الناس الفاضيه لو شافتها هتعملها موضه
واللى يلفت النظر مش فقر الراجل .. انما قناعته .. اللى من غيرها ماكانش هيفكر فى كده خالص
تحياتى

تامر حسين يقول...

shah
كيف الاحوال
شرفت اول كومنت
وليه متكونش شايف نوع من الفقر
او مش قادر يجيب جزمه
والله اعلم بردو طبعا
تحياتي كتير

تامر حسين يقول...

لوللا
انا عن نفسي وقفت ساكت
ومش عارف مفكرتش في حاجا غير اني اقلع الجزمه واشكر ربنا علي النعمه الي الواحد فيها وبس
تحياتي

غير معرف يقول...

واللهي ياتامر موقف يخلي الواحد يسهم ويحمد ربنا يجمع الحاجة القديمة ويعيد استخدامها

rack-yourminds يقول...

تامر يبدو انك حساس كتير ,فعلا فيه ناس ظروفهم الماديه في الحضيض او بيموتوا من الجوع شوف اللي بيحصل في الصومال او السودان حاجه بجد بتجعل الواحد يحمد ربنا علي اللي هو فيه

غير معرف يقول...

فعلا فكره كويسه ان الواحد يمشى حافى
هو اللى هو عامله ادام ده فتحات تهويه و ايه
يمكن اكصدام

Noony يقول...

مع إني مش أول مرة أشوف الصورة دي..بس بجد وجعتني أوي
حسيت بإني مفترية
وأنا اللي لسة على طرف لساني أقول لماما إني عايزة أجيب جزمة جديدة عشان عندي مناسبة

يا رب ارحمنا واغفر لنا واعفو عنا
:(
(على فكرة أنا كمان بموت في الكرتون)
نوني

Unknown يقول...

سبحان الله
انا مش قادرة اكتب اى شى التعليق الوحيد هو لا تعليق

عمرو غريب يقول...

الواحد عايش في نعيم ربنا معاهم

Yasser Hussein يقول...

الحمدلله الذي عفانا مما ابتلى به غيرنا وجعلنا مؤمنين
في ناس بترمي أحذيتها وهدومها وهي جديدة لنج لمجرد أنها بقت موضة السنة اللي فاتت

خالص تحياتي

همسات دافئه يقول...

ايه دا انتوا زعلنين كده ليه؟
أنا محستش الأحاسيس ده خالص كل الى فكرت فيه انه ذكى جدا وأعدت أمخخ كده هو عمل البتاع دا ازاى بس تعرف انا كان نفسى الصوره تجيب وشه أكيد كان وشه بيضحك وحاسس بالنصر بصراحه هو دا احساسى
وبعدين كل واحد وكل شعب وكل أمه عندها ظروف صعبه ومحدش بينجح ولا يتقدم غير الى بيفكر ويخلق من حاجه ملهاش قيمه حاجه تساعده على المعيشه مش يعد يلعن الظروف والحياه والبلد ياريت كلنا نقدر نعمل كده
تامر بجد أنا عندى يقين ان هوه سعيد دلوقتى ما تتصورش عجبنى قد ايه
أحييك بشده شديده جدا

R.R يقول...

تعرف يا تامر
أنا كمان عندى صور كتير قريبه من الصوره دى وابشع كمان
وببقى مستغربه على الناس الى بترمى الاكل بكميات كبيره
وفى ناس مش لاقيه حتى لقمه منه
وناس بتلبس شوزات وتهتم اوى بالماركه وناس زى ماانت عرضت
واكتر حاجه بستغرب منها قدرتهم على التكيف مع الوضع وتشغيل دماغهم

ربنا يصبرهم ويقدرنا اننا نعمل اى حاجه فى يوم من الايام عشان نساعدهم
يلا سلام عشان طولت عليك

تامر حسين يقول...

بجد انا لساني عاجز عن الكلام
انا النهارده بس حسيت ان مدونتي ليها قيمه لما لقيت كل الناس دي كتبالي بجد بجد بجد اشكركم جدا لاهتمامكم بمدونتي ومتحرمش من رؤيه تعليقكم ابدا
تحياتي

Dalia يقول...

هو بيعمل اعاده تصنيع و بيستغل كل حاجه حواليه

يمكن هو عنده جزمه بس انت عارف الجو حر هناك مش بيقدر يلبسها و مخليها للرسميات بس

ايه القرد ده مش عاوز يقع خالص .. اما صحيح قرد

تامر حسين يقول...

والله بقي الله اعلم اذا كان عشان الجو حر او عشان مفيش حاجا يلبسها في رجله اساسا
ربنا يلط بينا
ومتعلبش مع القرد كتير عشان ده غالي اوي
تحياتي

brastos يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Unknown يقول...

الحقيقة المفرود الى يجيله الشعور ده الى فى أديهم السلطة و المساعدة و شايفين و عاملين نفسهم مش شايفين

شفّاف يقول...

الصراحة معبرة

يقال ( المضطر يركب الصعاب)

والإنسان بعقله .. يصنع ما لا يخطر على بال آخر

عموما .. حاجة الإنسان تدفعه إلى الإبداع أيضا
وأنا أعتبر هذا إبداع والله

بالرغم أنني أريد أن أرسل له حذاء ليقيه الشمس

ولكن لا نعرف له دليلا

سلامي لك

غير معرف يقول...

انا مع لوللا في اللي بتقوله ،، احنا بنشتري ماركات عالمية اشي ليفايز ، واشي ديزل وإشي بوما ، وإشي لوتو ولازم تبقي الحاجة سينييه ومعاها جارانتيه او وارانتيه (ضمان دولي) مفكرناش الحياة في اي بيت تاني بتبقي ازاي ، شغلنا بالنا بالمظاهر ونسينا البواطن ، انت بتاكل كباب النهاردة طيب جارك بياكل ايه ؟ ممكن يكون بياكل نفسه .. مش هوا ده اللي دينا قال عليه ... لازم نقف وقفة مع نفسنا والحل في الوسطية ...
فكروا معايا كده هتلاقوا كلامي معقول .. مش كده ولا ايه؟
شكرا يا تامر انك خليتني افكر بالطريقة دي ...
ميمي
http://mimayaa.blogspot.com/
معلش عندي مشكلة في الباسوورد بتاعي
تحياتي

تامر حسين يقول...

شكرا ليكو كلكو بجد وخصوصا ليكي ميمي واهلابيكي صديقه جديده للمدونه
تحياتي

غير معرف يقول...

الحاجة أم الأختراع
جميل

تامر حسين يقول...

اهلابيكي ساره واتمني اشوف تعليقك في باقي مواضيعي
تحياتي

BaSsMa يقول...

الحاجة أم الاختراع

ٍSOU يقول...

والله دة ابتكاااااار .. واحد عارف يتغلب فى ظروفه