٢٠٠٧/٠٤/٠٢

هذه هي المرأه من 100 سنه



هكذا كانت المرأه من 100 سنه تفتكر ايه الاختلاف بين الصور


هناك ٢١ تعليقًا:

غير معرف يقول...

شكلك عايز ترجعنا 100 سنة لورا

تامر حسين يقول...

ياريت علي الاقل كان الزمن انضف من دلوقتي بكتييييييييير

Unknown يقول...

بجد ياريت نرجع 200 سنة كمان فعلا كان كل شى جميل قيس على الصورة دة كل حاجة فى حياتنا مش بس اللبس لا تغير فى كل شى ومش للاحسن

BaSsMa يقول...

انا مش عاوزة ارجع
ياجماعة زمننا حلو اوي
بس الواحد ديما يبص الحاجة لي معندهوش ميشفش الحجات لي عنده

تامر حسين يقول...

مع اني مش فاهم حاجا يا بسمه بس انا مش قاصد بيها اي شيء والله غير ان بقول زمان غير دلوقتي وبس مش قصدي لا حجاب ولا قصدي الحياء ولا اي حاجا
تقبلوا تحياتي

بسمه عبدالباسط يقول...

فعلا حصل تغيير كبير من 100 سنه لحد دلوقتى والمشكلة أن التغيير المفروض يكون للأحسن لكن للأسف فيه تغييرات كتيرة بقت للأسوأ

تامر حسين يقول...

عندك حق فعلا يارب يهدي النس ويبصو للوقت الحالي من سلبيات وايجابيات بس اعتقد ان السلبيات غطت علي الايجابيات بشكل رديء جدا جدا جدا جدا
ربنا يكون في عونا

غير معرف يقول...

hi tamer
it's my first time to visit your blogg but i realy like it so much...you have a very beautiful way in writting...hoping we could be friends :)
by the way...mn 100 sana a7la bkter ;)
some one

تامر حسين يقول...

الف شكر للكاتب الجميل الي كاتبلي بس كنت اتمني اعرف مين هو علشان علي الاقل يكون في لنك للكلام

شكرا مره تانيه

basset يقول...

سيان ..في تفكيري ..ان تكشف المراة كامل جسدها او ان تخفي كامل جسدها..فالاثنين اعتبرا نفسيهما مجرد جسد .. الاولى اخفته و الثانية كشفته...الحكاية كلها في الدمااااااااااااااااااااااغ

تامر حسين يقول...

والله كل واحد يشوفها بطريقته وتفكيره انا عرضت الاتنين زمان ودلوقتي وسايب كل واحد ورايه بس مع احترامي الشديد لكلامك انا مختلف شويه في الراي بس طبعا ده مش مهم لاني مش بفرض راي بالمره انا بحب اعرف كل واحد شايف الصوره ازاي
تحياتي ليك جدا basset

BaSsMa يقول...

ولا انا اقصد حجاب او غيره
انا بس بقول ان احنا ليه ديما بنعيب على زماننا ؟ ونشيد بزمن تاني احنا أساسا مانعرفش عنه حاجة غير شوية صور وفيديوهات بس ماعشناش فيه عشان نعرف اذا فعلا يستحق ندافع عنه ونتمنى نعيش فيه ولالا

تامر حسين يقول...

عندك حق بس والله مهما كان علي الاقل كان في خير

شفّاف يقول...

أهلا عزيزي / تامر حسين

الإختلاف بطبيعة الحال

أن الأسس التي تستند عليها الأولى
مختلف عن الأسس التي تستند عليها الثانية

الأسس= هي أي شيء من ناحية معتقدات بسبب البيئة والقناعات الشخصية


أعتقد كلامي معروف حتى لأبسط الصغار

ولكن هنالك شيء جميل تاريخ البشرية في مصر

أكيد .. الملوثات لم تكن في ذلك العصر

فمن أصلا ..سمع عن باخرة نفط تغرق وتفسد السواحل

ومن سمع عن غاز أول أكسيد الكربون والسيارات

صحيح توجد أمراض في الماضي

مثل السل والحصبة ..

والآن الحمدلله توجد مستشفيات
وصحة

أعتقد .. أن عصرنا جميل أيضا

وتخيل في ذلك الزمن ..شخص مصري يحلم بالمستقبل..

ونحن المستقبل بالنسبة له

مثلما أحلم أنا بالمستقبل 2050 ميلادية

وكيف ستتغير الظروف

لا أبدو أني سأعيش طبعا ..

ولكن ..هذا نصيبي والله بيده الأعمار

ميغسي على موضوعك يا تامر

أتمنالك السعادة

المخلص / الشفافية

تامر حسين يقول...

الف شكر لتعليقك
هو صحيح طويل اوي بس انا قريته بتمعن
تحياتي ليك كتير كتير

lolla يقول...

انت مواضيعك جميله جدا على فكره
اعتقد احسن صوره ... هى صوره انت معملتهاش
من 50 سنه
اى صوره بين الصورتين
خير الامور الوسط

غير معرف يقول...

اهلا تامر..مدونتك طريفة جدا .. لكن انا من مدة ما تصفحتهاش..و انا سعيد اني عثرت عليها ثانية..بالعكس يا تامر..اختلاف الراي حاجة صحية و طبيعية و سليمة..المهم اننا نتعلم كيف نتقبل الراي الاخر و نحترمه ..تحياتي ليك..و لو تكرمت و زرت مدونتي .. ما تضحكش..لانها مازالت وليدة و انا مازلت تلميذا في هذا المجال.

brastos يقول...

brastos is basset

تامر حسين يقول...

الف شكر ليكو لولا وبسيط واتمني اشوفكم ديما بالمدون
تحياتي

غير معرف يقول...

يا ريت تقولنا انت ايه رأيك... وياريت تجيبلنا صورة الافندي ااقصد الراجل من 100 سنة ...
لازال بحثك عن المرأة يثير اعجابي
تحياتي
ميمي
http://mimayaa.blogspot.com/

تامر حسين يقول...

عنيا الاتنين هجيبلك صوره الافندي عنيا الاتنين
تحياتي