٢٠٠٧/٠٣/٢٦

لو كنت قطه



الصراحه كالعاده مش عارف أبدأ منين من هنا ولا من هنا


كنت راكب مره في عربيي المتواضعة باكل عند محل فول و طعمية مع أحد الأصدقاء حاكم انا بحب الطعميه وهي سخنه وخصوصا بالعيش بو سمسم ... ما علينا المهم ... إذ بي ألمح قطه متوسطة الحجم بتتمختر في الشارع متجها من تحت عربية الي عربية أخري وبعدها استلقت علي الأرض وإسترخت وظلت هائمه في ملكوتها


الصراحه لفتت نظري جدا.. وقلت لفسي يا تري القطه دي بتفكر في إيه ؟؟؟


وليه بتتنقل من تحت عربية لعربية تانية ؟؟ و ياتري بتشوفنا إزاي بحجمنا الغريب بالنسبة ليها وهل لمابتشوف فار مكلبظ كده بتشوفه زي محنا بنشوف ديك رومي كده مثلا او بتشوفه كأنها شافت حله محشي.... ولا إيه إلي ممكن يدور في دماغها الصغيرة دي .... ؟؟؟ سبحان الله ... انا فاكر زمان كنت اعرف إن القط بيجري ورا الفار وإن الكلب بيجري ورا القط زي توم وجيري كده لكن دلوقت مع إختلاف الأجيال من الواضح إن مبقاش في تفرقة عنصرية خالص بقيت بشوف القط بيخاف من الفار والكلب بيخاف من القطه او كمان ممكن تلاقي قط بياكل مع كلب في نفس الطبق عادي جدااااااا.... وكمان من الملاحظ ان عدد الكلاب والقطط كتر جدا في شوارع مصر لدرجة إن بقي في الحراس بتوعها وكلاب ولاد كلاب كمان يعني ممكن تلاقيهم هما وعيلتهم بقي بيتمختروا في الشارع ومتقدرش تعدي من غير متستأذن منهم ويا إما يوفقوا إنك تعدي أو لا ....هههههههه
و عجبي عليك يا زمن



هناك ١٨ تعليقًا:

غير معرف يقول...

هههههههههههههههههه
اولكشى
مبروك ياباشا على المدونه الجديده
تانياكشى
القطط دلوقتى بقى حالها احسن من حال البنى ادمين فى مصر
تلاقيها كانت بتفكر
ياترى هاقضي الويك اند فين المرادى
يمكن اروح مارينا كات

Yasser Hussein يقول...

يا عم القطط منعمه في مصر من ايام الفراعنة
دي كانت مقدسة وكان في ناس بتعبدها
أكيد بتفكر تغير الموبايل بتاعها
أو احتمال بتفكر تشتري لها لاب توب

تامر حسين يقول...

ههههههه مارينا كات
والله ممكن او تلاقيها نفسها تسافر بلاد بره عشان تتجوزلها قط سيامي

تامر حسين يقول...

اتمني اشوف ردودكم ورايكم

tota يقول...

انا اخترت اني اعلق علي البوست ده فقط حبا في القطط اما لو كنت هعلق علي البوست اللي يعجبني فغالبا هتلاقي تعليقي علي كل بوست عندك مدونتك مبهجه وامنالك كل التوفيق
سلامي ليك ياتامر

semsem يقول...

يا عم اكيد مش فى دماغها حاجه وعايشه كده مش زينا بنفكر كل يوم فى 100مليون حاجه

AHMED SAMIR يقول...

القطة دي كل مشكلتها ومتطلباتها في الحياة اكلة حلوة وحتة ضلة تنان فيها وقبل كل دة بتحلم ان احنا كبني ادمين نسيبها في حالها
تحياتي ليك
مدونة اكتر من روعة

تامر حسين يقول...

توتا
مرسي كتير ليكي وتشرفت برؤيه تعليقك واتمني ميكونش اخر تعليق

تامر حسين يقول...

سمسم
وايش عرفك
انتي كنتي قطه ؟؟؟؟؟؟
تحياتي

تامر حسين يقول...

A.SAMIR

تحياتي ليك بجد وانت الي اكثر من رائع
متحرمنيش من ردودك
تحياتي تاني مره

S H A H يقول...

فعلا الموضوع شبه الموضوع اللي عندي بس انا القط عندي كان مذكر بس :))

انت عارف التخيل ده جالي مرة زيه بالضبط بس اتخيلت نفسي أسد قلت حاجة جامدة و محدش يقدر عليها, لقيت بقيت الاسود طلعوا بوزي

رحت ناقل على التعبان بقى و اللدع لقيتني جزمة في رجل واحدة ست

وعلى قولك
وعجبــــــــــــــــــي

S H A H يقول...

حاجة تانية صحيح
---------------
انت بصيت للقطة من ناحية الاكل و الديك الرومي و المحشي

انا نظرتي بيه كانت قلة ادب
:)))))))))

تامر حسين يقول...

ههههههههه
لا يعم ولا قله ادب ولا حاجا
متقولش كده انت ابو الادب كله
تحياتي

غير معرف يقول...

البوست ده هوا سبب دخولي لمدونتك والسبب عشقي الشديد للقطط
يا ريتني قطة وانا اللي اربيها
تيجي ازاي معرفش عشان محدش بيحب القطط أدي
ميمي
http://mimayaa.blogspot.com/

غير معرف يقول...

ناو ناو
نياو نياو
نــــــــــــــاو
نيـــــــــــــاو
هههههه انا بقيت قطة
جعانة عاوزة لحمة
هههههه
ميمي
http://mimayaa.blogspot.com/

تامر حسين يقول...

ههههههه
نياو نياو
يعني مساء الخير باللغه القططيه
اما بقي نياو بس نياو تش
يعني سالخير يما سخني سالخير يابا انا جيت
هههههههههههههههههههههههههههههههه
مش هتفهميها بس مش مهم كل واحد ولغاته بقي
تحياتي

بسمة يقول...

اهلين

السؤال ده صعب اوي



لان احنا مش عارفين


اللي في الكرتون ده حقيقي ولا خيال


يمكن ان القطة حبيبة الفار

والكلب حبيب القطة

خخخ

شي عادي




ميرسي



بااااااااااااااااي

تامر حسين يقول...

هههه
شرفتي بسمه
تحياتي